Οι Αυστηροί Όροι Πώλησης Αυτοκινήτων και οι Επιπτώσεις για τους Ιδιοκτήτες

Οι Αυστηροί Όροι Πώλησης Αυτοκινήτων και οι Επιπτώσεις για τους Ιδιοκτήτες
Η περίπτωση αυτή αναδεικνύει τους αυστηρούς κανονισμούς που επιβάλλουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ιδιαίτερα στα μοντέλα που έχουν υψηλή ζήτηση. Ο Todd Carlson, πρώην κάτοχος μίας Ferrari Purosangue, κατηγορείται ότι δεν τηρούσε τους όρους της συμφωνίας που υπέγραψε όταν κατέθεσε την προκαταβολή του. Στη συμφωνία αυτή, υπήρχε ρήτρα που έδινε στην αντιπροσωπεία της Ferrari στο Χιούστον το δικαίωμα πρώτης επιλογής αν ο Carlson επιθυμούσε να πουλήσει το όχημα μέσα σε 18 μήνες από την παραλαβή του, η οποία είναι προγραμματισμένη για τον Ιούνιο του 2024.

Η πώληση του αυτοκινήτου από τον Carlson, χωρίς να συμβουλευθεί τον έμπορο που τον πωλούσε, προκάλεσε τη νομική ενέργεια από την πλευρά της Ferrari. Εφόσον ο Carlson είχε παραβιάσει τους όρους, είναι υποχρεωμένος να επιστρέψει στο εμπόριο τα κέρδη από την πώληση, καθώς και τα νομικά έξοδα. Οι αυστηροί όροι δεν είναι σπάνιοι στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία· κατασκευαστές όπως η Ferrari και η Ford επιβάλλουν τέτοιες ρήτρες για τα αυτοκίνητα περιορισμένης παραγωγής.

Η Ford στο παρελθόν είχε κινήσει νομικές διαδικασίες εναντίον του ηθοποιού John Cena επειδή πούλησε το GT του, και η Tesla έχει απειλήσει με νομικά μέτρα κατά αγοραστών που προσπαθούν να μεταπωλήσουν τα αυτοκίνητά της γρήγορα και προς κέρδος. Αν και η υπόθεση του Carlson δεν έχει φτάσει ακόμα στα δικαστήρια, η αντιπροσωπεία της Ferrari προγραμματίζει να στηριχθεί στη συμφωνία που συμφώνησε ο πελάτης.

Πολλοί αναρωτιούνται όμως κατά πόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν το δικαίωμα να επιβάλλουν περιορισμούς στους ιδιοκτήτες σχετικά με τη μεταχείριση των οχημάτων τους μετά την αγορά τους. Πηγή: newsbomb.gr