Προς το παρόν, η παραβατικότητα στους δρόμους παραμένει σε ανησυχητικά επίπεδα, και η ανάγκη για τεχνικά μέσα καταγραφής είναι επιτακτική, ειδικά με την εφαρμογή του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Αν και το υπάρχον δίκτυο καμερών συμπεριλαμβάνει 230 κάμερες για τη διαχείριση της κυκλοφορίας και 40 της αστυνομίας, οι περισσότερες από αυτές είναι παρωχημένης τεχνολογίας και δεν αποδίδουν τα προσδοκώμενα.
Σε περίπου 1200 σημεία του λεκανοπεδίου, οι πράσινες κολώνες με τις κάμερες είναι ανενεργές, πολλές από τις οποίες έχουν στραφεί προς το έδαφος. Αυτή η εικόνα υποδεικνύει την κακή διαχείριση του συστήματος, reminiscent της αποτυχημένης ασφάλειας των Ολυμπιακών Αγώνων, γνωστή ως “C4i”, η οποία κόστισε 259 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς ποτέ να λειτουργήσει πλήρως. Παρά την ύπαρξη των υποδομών, καμία ενέργεια δεν έχει γίνει για την αναβάθμισή τους ή την επαναχρησιμοποίησή τους.
Αντίθετα, η εγκατάσταση σύγχρονων καμερών που θα συνδέονται με το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας είναι ορατή, καθώς θα μπορούσαν να επωφεληθούν από τα υπάρχοντα ιστία και καλωδιώσεις. Αυτές οι καινοτόμες κάμερες θα μπορούσαν να προσφέρουν σημαντική βοήθεια στην Ελληνική Αστυνομία, τόσο στην καταπολέμηση της παραβατικότητας όσο και στην αποτροπή των τροχαίων παραβάσεων.
Ακόμα, εκτιμάται ότι η εγκατάσταση 388 νέων καμερών για την καταγραφή παραβάσεων του κόκκινου σηματοδότη αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 18 μηνών, προσφέροντας ουσιαστική βελτίωση στην οδική ασφάλεια. Ωστόσο, με την τρέχουσα κατάσταση, οι αρχές εξαρτώνται από υλικό από ιδιωτικές κάμερες για την εξιχνίαση περιστατικών, γεγονός που εγείρει προβληματισμούς σχετικά με την ουσιαστική ασφάλεια των πολιτών.
Πηγή: newsbomb.gr