Κυκλοφοριακή Απορρύθμιση στην Αττική και η Αναγκαιότητα Νέας Στρατηγικής

Κυκλοφοριακή Απορρύθμιση στην Αττική και η Αναγκαιότητα Νέας Στρατηγικής
Το κυκλοφοριακό ζήτημα στην Αττική αναδεικνύεται ως ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα που εξακολουθούν να επιβαρύνουν τη ζωή των κατοίκων της πρωτεύουσας. Οι συνεχείς καθυστερήσεις στους δρόμους δυσχεραίνουν την καθημερινότητα εκατομμυρίων πολιτών, με τους συγκοινωνιολόγους να υπογραμμίζουν την ανάγκη για ριζικές αλλαγές και αναθεώρηση των πολιτικών μεταφορών.

Ο Θανάσης Τσιάνος, Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, μιλώντας στο Newsbomb.gr, επεσήμανε ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι πολυδιάστατο και βρίσκεται υπό την επιρροή πολλών παραγόντων. Αυτοί περιλαμβάνουν το οδικό δίκτυο, τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα διαχειριστικά μέτρα που εφαρμόζονται.

Ο κ. Τσιάνος τονίζει τη σημασία της αναβάθμισης των μέσων μαζικής μεταφοράς ώστε να μειωθεί η εξάρτηση από τα ΙΧ. «Πάνω από όλα χρειάζεται η αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς», ανέφερε χαρακτηριστικά. Μάλιστα, υπενθύμισε ότι η εφαρμογή του Δακτυλίου, ενός μέτρου που θεσπίστηκε πριν από 40 χρόνια, χρειάζεται επικαιροποίηση. Ο ίδιος προτείνει τη δημιουργία ενός «πράσινου δακτυλίου» που θα εστιάζει στη μείωση της κυκλοφορίας και τη βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών, σημειώνοντας ότι η υλοποίηση αυτού του σχεδίου απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό και χρόνο.

Επιπλέον, αναφέρθηκε στην τρέχουσα έρευνα που αποσκοπεί στην αναδιοργάνωση των μέσων μαζικής μεταφοράς στην περιοχή. Αυτή η μελέτη θα προσφέρει πολύτιμα δεδομένα σχετικά με τις μετακινήσεις των πολιτών, βοηθώντας τους υπεύθυνους να λάβουν αποτελεσματικά μέτρα στο μέλλον. Ο κ. Τσιάνος επισημαίνει ότι πάνω από μισό εκατομμύριο οχήματα διέρχονται καθημερινά από τον εσωτερικό δακτύλιο, γεγονός που ενισχύει την ανάγκη για αλλαγές και προϋποθέτει τη λήψη διαχειριστικών μέτρων.

Η κίνηση των οχημάτων σε μεγάλες πόλεις δεν μπορεί να διαχειριστεί μόνο με τη δημιουργία νέων δρόμων ή μεμονωμένων μέτρων. Όπως αναφέρει ο Θανάσης Τσιάνος, η λύση απαιτεί μια συνολική στρατηγική που θα περιλαμβάνει την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, τη μείωση της χρήσης των ΙΧ και την εφαρμογή πιο σύγχρονων και φιλικών προς το περιβάλλον πολιτικών. Οι σχετικές εξελίξεις είναι αναγκαίες για να μπορέσει η Αττική να αντιμετωπίσει τις κυκλοφοριακές προκλήσεις σε βάθος χρόνου.

Πηγή: newsbomb.gr