Αναζητώντας την Κιβωτό του Νώε: Ο σχηματισμός Durupinar και οι νέες επιστημονικές ανακαλύψεις

Ο σχηματισμός Durupinar, που έχει σχήμα βάρκας, βρίσκεται δύο μίλια από τα σύνορα Τουρκίας-Ιράν και έχει ξανατραβήξει την παγκόσμια προσοχή μετά από δεκαετίες καταθέσεων σχετικών με αυτόν. Η ιστορία του ξεκίνησε το 1948, όταν ένας Κούρδος αγρότης ανακάλυψε το περίεργο αυτό εύρημα. Ωστόσο, το 2021, μια διεθνής ομάδα ειδικών αποφάσισε να το εξετάσει επιστημονικά.

Αυτή η ομάδα, που εργάζεται υπό την αιγίδα της Ερευνητικής Ομάδας του Όρους Αραράτ και της Κιβωτού του Νώε, περιλάμβανε επιστήμονες από τουρκικά και αμερικανικά πανεπιστήμια. Το στόχο τους ήταν να αναλύσουν αν ο σχηματισμός θα μπορούσε να φιλοξενεί ίχνη ανθρώπινης δραστηριότητας που θα χρονολογούνταν από τη βιβλική εποχή. Αυτή η διερεύνηση συνοδεύτηκε από μια συγκρατημένη αισιοδοξία, καθώς η επιστημονική κοινότητα παρέμενε διχασμένη σχετικά με την προέλευση του σχηματισμού – αν πρόκειται δηλαδή για φυσικό δημιούργημα ή για τα απομεινάρια της Κιβωτού του Νώε.

Οι ερευνητές εστίασαν την ανάλυσή τους στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Κωνσταντινούπολης, όπου προσπάθησαν να προσδιορίσουν την ηλικία και τη σύνθεση του σχηματισμού. Συλλέγοντας σχεδόν 30 δείγματα εδάφους και πετρωμάτων, μέλη της ομάδας κατόρθωσαν να αποκαλύψουν την παρουσία ουσιών που μοιάζουν με πηλό και θαλάσσια υλικά στο υπέδαφος. Αυτά τα ευρήματα ενισχύουν την υπόθεση ότι η περιοχή θα μπορούσε κάποτε να έχει βυθιστεί κάτω από το νερό.

Ο σχηματισμός Durupinar, σχηματισμένος σε μήκος 538 ποδιών και διαμορφωμένος ώστε να θυμίζει πλώρη πλοίου, τραβά την προσοχή χάρη στην εντυπωσιακή του μορφή. Αυτή η ομοιότητα με την περιγραφή της Κιβωτού στη Βίβλο, που αναφέρει τις διαστάσεις της, έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον ερευνητών και περιπετειακών, και το ενδεχόμενο να σχετίζεται ο σχηματισμός με το θρύλο της Κιβωτού του Νώε είναι απλώς εντυπωσιακό.

Σύμφωνα με τον καθηγητή Δρ. Faruk Kaya από το Πανεπιστήμιο Agri Ibrahim Cecen, τα προκαταρκτικά αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι αυτή η περιοχή είχε ανθρώπινη δραστηριότητα από τη Χαλκολιθική περίοδο, που εκτείνεται από το 5500 έως το 3000 π.Χ. Αυτό το στοιχείο ενδυναμώνει την πιθανότητα ότι οι άνθρωποι μπορεί να έζησαν ή να επηρεάστηκαν από κάποια καταστροφική πλημμύρα στην περιοχή.

Πηγή: newsbomb.gr