Καθυστερήσεις και προκλήσεις στην κατασκευή του Διαδρόμου 8 στην Νοτιοανατολική Ευρώπη

Καθυστερήσεις και προκλήσεις στην κατασκευή του Διαδρόμου 8 στην Νοτιοανατολική Ευρώπη
Η δημιουργία του Διαδρόμου 8, που συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα με την Αδριατική, αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα. Ο Σέρβος υπουργός Κατασκευών, Μεταφορών και Υποδομών, Γκόραν Βέσιτς, αποκάλυψε ότι η κυβέρνηση του Αλεξάντερ Βούτσιτς έχει εφαρμόσει περιοριστικά μέτρα για την πραγματοποίησή του. Ο ίδιος ανέφερε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση υποστηρίζει την ανάπτυξη άλλων διαδρόμων, όπως ο διάδρομος που συνδέει τη Βουλγαρία με την Αλβανία και εκείνος από τη Ρουμανία προς την Ελλάδα.

Επιπλέον, σημείωσε ότι η Σερβία επιδιώκει να ενισχύσει τη διαλειτουργικότητά της μεταξύ των σιδηροδρομικών γραμμών, προτείνοντας ότι η χώρα θα πρέπει να αποτελέσει στρατηγικό κόμβο για τη μεταφορά εμπορευμάτων. Σύμφωνα με πληροφορίες από το βουλγαρικό πρακτορείο ειδήσεων BNES, η νέα κυβέρνηση στα Σκόπια υπό τον Χρίστιαν Μίτσκοσκι έχει ήδη επιλέξει να σταματήσει την κατασκευή του Διαδρόμου 8, με στόχο την ανακατεύθυνση των ευρωπαϊκών κονδυλίων προς τον Διάδρομο 10.

Ο Διάδρομος 8 σχεδιάστηκε για να βελτιώσει τη συνδεσιμότητα και τη συνεργασία στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, περιλαμβάνοντας ένα δίκτυο λιμένων, αεροδρομίων και σιδηροδρομικών γραμμών. Η συνολική του μήκος ανέρχεται σε 1270 χιλιόμετρα για τη σιδηροδρομική υποδομή και 960 χιλιόμετρα για οδικά δίκτυα. Η διαδρομή του ξεκινά από τα ιταλικά λιμάνια του Μπάρι και Μπρίντιζι και περνά από αλβανικά και βουλγαρικά λιμάνια.

Η υλοποίηση αυτού του έργου, ωστόσο, έχει καθυστερήσει σημαντικά λόγω των πολιτικών και οικονομικών προτεραιοτήτων, όπως οι εντάσεις στη διαχείριση ευρωπαϊκών πόρων και οι στρατηγικές επιλογές της Σερβίας. Αυτές οι εξελίξεις υποδεικνύουν ότι τα γεωπολιτικά συμφέροντα ενδέχεται να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στο μέλλον της κατασκευής του Διαδρόμου 8.

Πηγή: newsbomb.gr