Προστασία από τις Τραπεζικές Απάτες: Συμβουλές και Ενέργειες για Καταναλωτές

Προστασία από τις Τραπεζικές Απάτες: Συμβουλές και Ενέργειες για Καταναλωτές
Με την αύξηση των περιστατικών τραπεζικών απάτων, η ΕΚΠΟΙΖΩ (Ένωση Καταναλωτών – Η Ποιότητα Της Ζωής) προειδοποιεί τους καταναλωτές να είναι πολύ προσεκτικοί κατά τις οικονομικές τους συναλλαγές. Οι τράπεζες συχνά αρνούνται να επιστρέψουν τα κλεμμένα ποσά, καθώς θεωρούν ότι η ευθύνη ανήκει στους πελάτες τους, σύμφωνα με τη νομική σύμβουλο της ΕΚΠΟΙΖΩ, Βίκυ Τζέγκα.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ αναφέρει ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα απάτης που έχουν ως σκοπό την κλοπή προσωπικών και οικονομικών πληροφοριών των καταναλωτών:

1. Απατηλές ιστοσελίδες τραπεζών: Αυτές οι ψεύτικες ιστοσελίδες μιμούνται τις νόμιμες και ζητούν τους κωδικούς ασφαλείας.
2. Απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις: Αφορούν κλήσεις από άγνωστες πηγές που προσπαθούν να αποσπάσουν πληροφορίες.
3. Απατηλά μηνύματα SMS και άλλες εφαρμογές: Περιλαμβάνουν συνδέσμους για ψεύτικες ιστοσελίδες τράπεζας.
4. Απατηλά emails: Ζητούν αποκατάσταση δεδομένων ή την άμεση ενημέρωση λογαριασμού με επικίνδυνους συνδέσμους.

Εάν οι καταναλωτές υποπτευθούν ότι έχουν πέσει θύματα απάτης, η ΕΚΠΟΙΖΩ συνιστά τις παρακάτω ενέργειες:

– Επικοινωνία με την τράπεζα για ακύρωση της ύποπτης συναλλαγής και αλλαγή κωδικών.
– Υποβολή αμφισβήτησης στην τράπεζα.
– Καταγγελία της απάτης στη Διεύθυνση Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
– Καταγγελία στην τράπεζα.

Σε περίπτωση που κάποιος πέσει θύμα απάτης μέσω κλοπής χρεωστικής κάρτας, ο καταναλωτής ευθύνεται μέχρι 50 ευρώ. Οποιαδήποτε ζημιά πάνω από αυτό το ποσό πρέπει να καλυφθεί από την τράπεζα. Ειδικότερα για περιπτώσεις phishing, αν ο καταναλωτής δείξει βαριά αμέλεια, μπορεί να εξαιρεθεί από την αποκλειστική ευθύνη μέχρι 1.000 ευρώ. Η τράπεζα υποχρεούται να αποδείξει ότι διαθέτει και εφαρμόζει ασφαλή και εξελιγμένα μέτρα ελέγχου.

Πηγή: newsbomb.gr