Η ΕΚΠΟΙΖΩ αναφέρει ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα απάτης που έχουν ως σκοπό την κλοπή προσωπικών και οικονομικών πληροφοριών των καταναλωτών:
1. Απατηλές ιστοσελίδες τραπεζών: Αυτές οι ψεύτικες ιστοσελίδες μιμούνται τις νόμιμες και ζητούν τους κωδικούς ασφαλείας.
2. Απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις: Αφορούν κλήσεις από άγνωστες πηγές που προσπαθούν να αποσπάσουν πληροφορίες.
3. Απατηλά μηνύματα SMS και άλλες εφαρμογές: Περιλαμβάνουν συνδέσμους για ψεύτικες ιστοσελίδες τράπεζας.
4. Απατηλά emails: Ζητούν αποκατάσταση δεδομένων ή την άμεση ενημέρωση λογαριασμού με επικίνδυνους συνδέσμους.
Εάν οι καταναλωτές υποπτευθούν ότι έχουν πέσει θύματα απάτης, η ΕΚΠΟΙΖΩ συνιστά τις παρακάτω ενέργειες:
– Επικοινωνία με την τράπεζα για ακύρωση της ύποπτης συναλλαγής και αλλαγή κωδικών.
– Υποβολή αμφισβήτησης στην τράπεζα.
– Καταγγελία της απάτης στη Διεύθυνση Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
– Καταγγελία στην τράπεζα.
Σε περίπτωση που κάποιος πέσει θύμα απάτης μέσω κλοπής χρεωστικής κάρτας, ο καταναλωτής ευθύνεται μέχρι 50 ευρώ. Οποιαδήποτε ζημιά πάνω από αυτό το ποσό πρέπει να καλυφθεί από την τράπεζα. Ειδικότερα για περιπτώσεις phishing, αν ο καταναλωτής δείξει βαριά αμέλεια, μπορεί να εξαιρεθεί από την αποκλειστική ευθύνη μέχρι 1.000 ευρώ. Η τράπεζα υποχρεούται να αποδείξει ότι διαθέτει και εφαρμόζει ασφαλή και εξελιγμένα μέτρα ελέγχου.
Πηγή: newsbomb.gr